Festiwal Komedy Festiwal filmów Komedy Festiwal Krzysztofa Komedy Festiwal Muzyki Komedy Festiwal Muzyki Krzysztofa Komedy Festiwal Muzyki Filmowej Krzysztofa Komedy Festiwal Komedy Festiwal filmów Komedy Festiwal Krzysztofa Komedy Festiwal Muzyki Komedy Festiwal Krzysztofa Komedy Festiwal Krzysztofa Komedy Festiwal Krzysztofa Komedy Festiwal Krzysztofa Komedy
Program Bilety Archiwum Foto O nas Partnerzy Dla mediów English info

21 kwietnia 2018

Studio Koncertowe Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego, godz. 19.00

  • Koncert Piano Duo Project PIOTR ORZECHOWSKI & MARCIN MASECKI: Komeda Rewrite
  • Koncert EABS - Electro - Acoustic Beat Session REPETITIONS (Letters To Krzysztof Komeda)
  • Wystawa „Polski plakat jazzowy 1956-2016” z kolekcji Galerii Plakatu Piotra Dąbrowskiego

Bilety do kupienia na www.polskieradio.bilety24.pl i w kasach Studia S1 godzinę przed koncertem.



21 kwietnia 2018

Studio Koncertowe Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego

Premiera. Koncert Piano Duo Project PIOTR ORZECHOWSKI & MARCIN MASECKI: Komeda Rewrite


Piotr Orzechowski – Komeda

PIANOHOOLIGAN | PIOTR ORZECHOWSKI. Rocznik 1990. Pianista, improwizator, kompozytor. Absolwent Berklee College of Music. Laureat wielu prestiżowych nagród i wyróżnień, okrzyknięty przez krytykę „najbardziej kreatywnym i bezkompromisowym artystą młodego polskiego jazzu”. Po głośnym zwycięstwie na szwajcarskim Montreux Jazz Solo Piano Competition 2011 występuje na całym świecie, a każda jego płyta staje się wydarzeniem. Jego twórczość, stanowiąca syntezę gatunków, wymyka się prostym klasyfikacjom i nie daje zaszufladkować.

Artysta porusza się z powodzeniem na gruncie muzyki klasycznej i improwizowanej, nierzadko zacierając ich granice. Tak było w przypadku okrzykniętego sensacją fonograficzną debiutu płytowego pt. Experiment: Penderecki (Decca/Universal, 2012), będącego próbą znalezienia rdzenia stylu Krzysztofa Pendereckiego poprzez przełożenie warstwy orkiestrowej jego utworów na fortepian. Podobnie i drugi album solowy pt. 15 Studies for the Oberek (Decca/Universal, 2014), twórczo analizujący poszczególne elementy polskiego tańca – oberka, został rozpięty stylistycznie między gatunkami: muzyką ludową, współczesną i jazzem.

Jako lider formacji High Definition Quartet artysta poszerza koncepcję wykonawczą zespołu jazzowego, co znajduje potwierdzenie w kolejnych szeroko nagradzanych albumach: debiutanckiej płycie pt. Hopasa (EmArcy Records/Universal, 2013) z własnymi kompozycjami, czy drugim, będącym autorską aranżacją muzyki Witolda Lutosławskiego, krążku pt. Bukoliki (ForTune, 2015), który niedługo po premierze znalazł się na prestiżowej liście najlepszych polskich płyt wszechczasów magazynu Jazz Forum.

Oprócz działalności solowej jako pianista jazzowy, Piotr Orzechowski występuje jako solista w repertuarze klasycznym z wiodącymi polskimi orkiestrami, m.in. Sinfonią Varsovią, Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach, Polską Orkiestrą Radiową, czy Orkiestrą Kameralną AUKSO. Wraz z Marcinem Maseckim z towarzyszeniem Capelli Cracoviensis wydał album pt. Bach Rewrite (Decca/Universal, 2013) z koncertami klawesynowymi J.S. Bacha wykonanymi na pianinie elektroakustycznym Rhodesa.

Współpracował z gigantami muzyki współczesnej, jak Philip Glass, Steve Reich, czy Krzysztof Penderecki. Występował z wybitnymi postaciami światowego jazzu, takimi jak Randy Brecker, Avishai Cohen, Victor Mendoza, czy Michał Urbaniak.

Najnowszy 2-płytowy album pt. 24 Preludes & Improvisations, wydany w 2017 r. nakładem Decca/Universal jest próbą analizy idiomu improwizacji. Za ten album artysta otrzymał nagrodę O!lśnienia portalu Onet.pl w kategorii muzyka poważna.


www.pianohooligan.com




Marcin Masecki – Komeda

Marcin Masecki. To jeden z najbardziej twórczych i oryginalnych osobowości naszej sceny muzycznej i jeden z najbardziej kreatywnych muzyków młodego pokolenia. Pianista, kompozytor, dyrygent. Ukończył prestiżowe Berklee College of Music w Bostonie.

Jest liderem i członkiem ogromnej ilość różnorodnych projektów. Wirtuozowska fuzja stylistycznie odmiennych gatunków, oraz przekraczanie granic między tzw. sztuką wysoką a rozrywkową, stały się jego znakami rozpoznawczymi.

Jako pianista klasyczny wydał w 2017 Nokturny Chopina, które interpretuje na swoim legendarnym już pianinku - małym, średniej jakości, 6-oktawowym Kemblu. To jego piąta płyta z serii klasycznej. Do tej pory ukazały się: “Beethoven: Trzy Ostatnie Sonaty”, bachowskie “Kunst der Fuga” (nagrane na stary dyktafon), “Bach: Rewrite” (koncerty klawesynowe Bacha grane na pianinach elektro - akustycznych, wspólnie z Piotrem Orzechowskim i Capellą Cracoviensis), oraz “Scarlatti” (dekonstrukcja sonat Scarlattiego przeplatane improwizacją, grane równocześnie na pianinie i fortepianie).

Wspólnym mianownikiem, jak zawsze, jest nietypowe spojrzenie na kanon muzyki klasycznej, często poprzez zapożyczanie narzędzi wykonawczych z innych gatunków. Pisze również do teatru i filmu (“Zimna Wojna”, “Obce Niebo”, “Fuck For Forrest”) oraz do teatru (“Solaris”, “Pasażerka”).

Jego ostatni projekt to „Noc w wielkim mieście", w którym - wspólnie z Janem Młynarskim, wzięli na warsztat przedwojenne piosenki kompozytorów polskich.

Jest też członkiem zespołu Pictorial Candi, prowadzonego przez Candelarię Saenz Valiente, prywatnie jego żonę.

Od 10 lat jest ściśle związany z wytwórnią Lado ABC. Mieszka w Berlinie.





21 kwietnia 2018

Studio Koncertowe Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego

Koncert EABS - Electro - Acoustic Beat Session REPETITIONS (Letters To Krzysztof Komeda)


Piotr Orzechowski – Komeda

Marek Pędziwiatr - klawisze, syntezatory, wokal
Marcin Rak - perkusja
Vojto Monteur - gitara elektryczna
Paweł Stachowiak - gitara basowa
Spisek Jednego - gramofony
Olaf Węgier - saksofon
Jakub Kurek - trąbka

Gość specjalny – MICHAŁ URBANIAK

Michał Urbaniak – Komeda

Wrocławski septet EABS przez krytykę i branżę muzyczna okrzyknięty nowym odkryciem polskiej sceny jazzowej i najlepszy elektryczny zespół w Polsce. Kontynuuje tradycję polskiej szkoły jazzu, wymyka się wielu brzmieniowym schematom i prezentuje zupełnie nowe podejście, przeciwstawiając się utartym muzycznym standardom.

Ich debiutancki krążek EABS pt. “Repetitions (Letters to Krzysztof Komeda)” w całości poświęcony twórczości legendy polskiego jazzu – K. Komedzie. Jego twórczość do dnia dzisiejszego inspiruje młodych twórców. Repetitions” to analiza twórczości artysty z lat 1962-1967.

Muzycy nazywają swój sposób podejścia do twórczości Krzysztofa Komedy rekonstrukcją dekonstrukcji. Album jest wyselekcjonowaną dawką utworów zaaranżowanych przez Krzysztofa Komedę od etiud baletowych, filmów fabularnych, krótkich metraży, dokumentów, animacji. Oryginalnie łączą przeszłość z przyszłością, od konwencji obowiązującej w latach 50. i 60., przez fusion z lat 70. i rap po elektronikę.

Fascynujący będzie powrót na festiwal Michała Urbaniaka, muzyka sextetu Komedy. Obecność legendarnego muzyka ma znaczenie symboliczne. Tu bowiem słynny jazzman występował na pierwszej edycji festiwalu.

EABS, projekt muzyczny Marka Pędziwiatra( nominacja do Paszportów Polityki 2017), to jazz nowej generacji, czerpiący inspirację nie tylko z tradycji wielkich jazzowych nagrań ery Komedy oraz nowoczesnych brzmień.

www.eabs.pl







21 kwietnia 2018

Studio Koncertowe Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego

Wystawa „Polski plakat jazzowy 1956-2016” z kolekcji Galerii Plakatu Piotra Dąbrowskiego


Piotr Dąbrowski. Kolekcjoner, ekspert w dziedzinie plakatu polskiego, zawodowo zwią­zany z tą dziedziną sztuki od 1980 roku. Współzałożyciel International Vintage Poster Dealers Association - międzynarodo­wej organizacji z siedzibą w Nowym Jorku zrzeszającej renomowanych dealerów plakatów. Właści­ciel największej, istniejącej od 1997 roku internetowej galerii plakatu polskiego oferującej 7000 plakatów z lat 1899-2018. Organizator wystaw, wydawca, pasjonat stale uzupeł­niający i rozwijający liczącą około 20000 polskich plakatów kolekcję.

Prowadzi działalność ekspozycyjną bez stałej siedziby, prezentując plakaty w muzeach, galeriach, biurach i przestrzeni miejskiej w Polsce i za granicą.


www.theartofposter.com


22 kwietnia 2018

Filharmonia Narodowa w Warszawie - Sala Kameralna, godz. 19.00

  • Koncert ENRICO PIERANUNZI TRIO Play Nino Rota / Krzysztof Komeda

Bilety do kupienia na www.filharmonianarodowa.bilety24.pl i w kasach filharmonii godzinę przed koncertem.



Koncert ENRICO PIERANUNZI TRIO Play Nino Rota / Krzysztof Komeda

Gwiazda włoskiego fortepianu, jeden z najbardziej cenionych i znanych muzyków włoskich międzynarodowej sceny jazzowej. Pianista, kompozytor, aranżer, autor ponad 70 płyt. Wśród jego partnerów muzycznych: Chet Baker, Charlie Haden, Marc Johnson. W programie muzyka filmowa Nino Rota oraz Krzysztofa Komedy.


Enrico Pieranunzi – Komeda

Enrico Pieranunzi. Pianista, kompozytor i aranżer. Urodził w 1949 roku w Rzymie. Naukę gry na pianinie rozpoczął w wieku pięciu lat, wprowadzony przez swojego ojca, gitarzystę. W Rzymie skończył Konserwatorium Muzyczne. Współpracował z wieloma tuzami światowego jazzu jak: Chet Baker, Art Farmer, Charlie Haden, Jim Hall, Lee Konitz, Charlie Haden, Jim Hall, Joey Baron, Marc Johnson, Phil Woods.

Występował na wszystkich najważniejszych festiwalach i salach koncertowych, od USA, Kanady, po Europę, Japonię i Chiny. W 1984 z tuzami jazzu, Marc Johnsonem i Joey Baronem założył trio które było pierwszą z wielu wybitnych grup stworzonych z amerykańskimi muzykami. W latach 1989, 2003 i 2008 był ogłaszany Muzykiem Roku przez włoski magazyn Musica Jazz, a w 1997 roku odebrał Django d Or Award dla Najlepszego Europejskiego Muzyka.

Nagrał ponad 70 płyt pod własnym nazwiskiem, od nagrań solowych po kwintet. Jego twórczość obejmuje muzykę klasyczną i jazz.

Prestiżowy amerykański magazyn “Down Beat” włączył jego płytę “Live in Paris” jako jedną z najlepszych płyt dekady. Znakomitą płytą jest m.in. “Fellini Jazz” nagrana z gwiazdami jak: Kenny Wheeler, Chris Potter, Charlie Haden i Paul Motion.

Jest autorem ponad 150 kompozycji, w tym “Night Bird”. Wiele z jego kompozycji stało się międzynarodowymi standardami, z których kilka zostały zawarte w prestiżowej “New Real Books” opublikowanej w Nowym Jorku przez “Sher Music”.








23 kwietnia 2018

Kino Wisła w Warszawie - Sala Kameralna, godz. 19.00

  • pokaz filmu ”Niewinni czarodzieje” Andrzeja Wajdy
  • słowo wstępne - Janusz Wróblewski

Bilety do kupienia w kasie kina godzinę przed koncertem.



Niewinni Czarodzieje Andrzej Wajda – Komeda

Krytyk filmowy, publicysta tygodnika Polityka, opowie o kultowym obrazie Andrzeja Wajdy z muzyką K. Komedy.

Niewinni czarodzieje, kultowy film A. Wajdy z 1960 roku, należy do ulubionych, kameralnych filmów mistrza. To efekt spotkania twórców trzech różnych pokoleń: reżysera Andrzeja Wajdy oraz scenarzystów - Jerzego Andrzejewskiego i Jerzego Skolimowskiego. Film jest swego rodzaju portretem pokolenia, nowego, ironicznego stylu życia. Na ekranie pojawiają się znane postaci Warszawy końca lat 50.: Krzysztof Komeda, Andrzej Trzaskowski, Roman Polański, Zbigniew Cybulski i Jerzy Skolimowski. To cenne świadectwo epoki i nostalgiczna podróż w czasie w rytmie jazzu.

Film znalazł się pośród 24 obrazów w cyklu "Martin Scorsese Presents: Masterpieces of Polish Cinema".

Festiwal Komedy Warszawa

21 kwietnia 2018

Warszawa, Studio Koncertowe Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego


Festiwal Komedy Warszawa

22 kwietnia 2018

Warszawa, Sala Kameralna Filharmonii Narodowej


Festiwal Komedy Warszawa

23 kwietnia 2018

Warszawa, Kino Wisła


Dofinansowano ze środków



Partnerzy








Patroni medialni



© 2014-2018 - Fundacja Jazz Art

Festiwal Muzyki Filmowej Krzysztofa Komedy